Transhumància de Camins de Sal

Tardor 2019

La Fundació Miranda organitza la transhumància de 45 cavalls pels Camins de Sal fins al nou espai de pastura de Coll de Nargó

Del 30 d’octubre al 3 de novembre la Fundació Miranda acompanya en Transhumància un ramat de cavalls recuperats, amb el guiatge professional de Cavalls Guiabosc Baridà i voluntaris experts. Anirem del Pla de l’Orri (PEIN Serra de Catllaràs, Alt Berguedà), seu de la Fundació des del 2008, fins al municipi de Coll de Nargó (Alt Urgell), territori de dinosaures, imponent i grandiós, seguint els Camins

de Sal - Camí dels Bonshomes, Trementinaries i contrabandistes- en un viatge dividit en 5 etapes.

Els 45 cavalls, 35 de la FM i 10 de Cavalls Guiabosc Baridà, acompanyats per 9 voluntaris,  creuaran entre el Cadí i el Pedraforca per

arribar a nous territoris, travessant dificultats administratives, burocràtiques i recuperant una pràctica ancestral, una manera de viure

que s’està perdent, a mesura que s’agreuja l’abandonament del món rural. Els cavalls ens mostren un territori fragmentat,  una societat dependent i desconnectada del territori.

La transhumància d’aquesta tardor no estarà oberta a participants com en altres ocasions, sinó que es farà amb un equip de voluntaris experts.  Esperem obrir al públic aquesta Transhumància i altres moviments amb els cavalls a partir de la primavera vinent!

Calendari i recorregut de la Transhumància de Tardor 2019

Del 30 d’octubre al 3 de novembre i 5 etapes

1a Etapa- Dimecres 30 d’octubre: Del Pla de l’Orri  fins a Vents del Cadí (Gisclareny)

2a Etapa- Dijous 31 d’octubre: De Vents del Cadí (Gisclareny) fins  a Josa de Cadí.

3a Etapa- Divendres 1 de novembre: De Josa de Cadí fins a Ossera.

4a Etapa- Dissabte 2 de novembre: D’Ossera fins a Fígols.

5a Etapa- Diumenge 3 de novembre: De Fígols a Coll de Nargó.

Celebració de la  Festa de la Transhumància - Diumenge 3 de Novembre

El diumenge 3 de novembre, a partir de les 11.30 h aproximadament, després de 5 dies en moviment des del Pla de l’Orri,  i amb

motiu de l’arribada dels cavalls a Coll de Nargó, celebrarem la primera edició de la Festa de la Transhumància en col·laboració amb l’Ajuntament, oferint un vermut popular amenitzat amb música folk del Pirineu.

La participació en la festa és lliure, però es prega confirmació d'assistència a cavalls@fundaciomiranda.org per fer previsió de l’espai!

Volem agrair el suport dels Ajuntaments i municipis de Sant Julià de Cerdanyola, Guardiola del Berguedà, Bagà, Vents del Cadí

(Gisclareny), Josa de Cadí, Tuixent, Molí de Fornols, Sant Pere, Ossera, Fígols, Alinyà i Coll de Nargó. També donar les gràcies al

Consell Comarcal del Berguedà i l’Alt Urgell, a Turisme de Berguedà i Alt Urgell, al DARP, agents rurals i pagesos, i en general a

totes les institucions i persones que fan possible aquest viatge.

Arriba el moment de mirar al futur de la Fundació, en un nou model format per una xarxa d’espais de pastura que connecten el

territori, les persones i els cavalls. Aquest nou eix de connectivitat del territori es vertebra a través d’espais de pastura, l’original

a Pla de l’Orri, la del parc del Garraf, la RNC de Boumort i ara, la nova seu de Coll de Nargó.