Del 27 d'abril a l'1 de maig de 2018. Transhumància Camins de Sal
Des d’Ossera a l’Alt Urgell fins al Pla de l’Orri a l’Alt Berguedà. Transitarem paisatges esplèndids, acompanyant les manades de cavalls cap a casa, a les pastures d’estiu. Compartirem l’experiència de passar hores creuant boscos i muntanyes, amb aquests fantàstics animals, fins arribar a la seu de la Fundació Miranda al Pla de l’Orri, on seguiran la seva vida en plenitud durant l’estiu. Un viatge intens, de presència, de calma, de salut, i de connexió amb la natura on aprendrem molt sobre els cavalls, les persones i la terra. Cavalls i persones viatjant junts amb un vincle de confiança i amb el propòsit d’arribar a pastures més fresques i riques. Acompanyarem a peu i muntats 20 cavalls recuperats, per camins de Bons Homes i de Trementinàires, amb comunicació natural i teixint vincles de confiança, sense ferros, superant les nostres dificultats i potenciant la connexió entre persones i cavalls... Cavalls lliures, persones lliures!
Etapes
27/04/2018: Guardiola de Berguedà-Ossera
El punt de trobada és Guardiola de Berguedà a les 16.30h. Des d'allà, anada cap a Ossera amb els taxis i el vehicle de la Fundació Miranda. Arribada al Molí de Fórnols per deixar l'equipatge i tot seguit, benvinguda i presentacions. Aprofitant que el dia ja s’allarga, visita als artesans d’Ossera, on sembla que el temps s'ha aturat en un instant de calma. Oberta la gana, el sopar serà a Cal Casal i ben sopat a dormir al Moli de Fórnols.
28/04/2018: Ossera-Tuixent
Esmorzar al Molí de Fórnols. Dinàmiques per activar al grup. A les 10h anada cap a Ossera per presa de contacte i fer vincle amb els cavalls. Una estona per a conèixer el grup de persones i cavalls, establint les bases per al bon funcionament dels grups. Fonaments de la comunicació natural amb cavalls. A les 12h tot llest per sortir cap a Tuixent. La primera etapa serà d'unes 4h aproximadament. Dinar de pícnic pel camí i cap a les 17h arribada a Tuixent. Sopar i dormir a Cal Farragetes.
29/04/2018: Tuixent - Gisclareny
Després d'esmorzar a Cal Farragetes, sortida amb els cavalls cap a Gisclareny. Una de les etapes més espectaculars. Anirem pel curs d'un torrent amb còdols als peus de Josa de Cadí i passarem entre el Cadí i les crestes del Pedraforca per pastures d'alta muntanya amb vistes al Berguedà i a l'alt Urgell. Dinar de pícnic. Ens esperen a sopar i a dormir al Refugi Vents de Cadí.
30/04/2018: Gisclareny - Sant Julià de Cerdanyola
Etapa d'uns 17 km, amb unes 5h de pista forestal per boscos, sortint del Coll de la Bena, i una hora i mitja de carretera del Monestir de Sant Llorenç fins a Sant Juià de Cerdanyola, creuant Guardiola de Berguedà. Dinar de pícnic a Sant Joan de l’Avellanet. Els cavalls dormiran a Sant Julià, i el grup de persones soparem a La Marieta, i anirem a dormir al Pla de l'Orri.
01/05/2018:- Sant Julià de Cerdanyola - Pla de l'Orri. (***)
Esmorzarem al Pla de l'Orri per baixar de nou a Sant Julià a buscar el grup de cavalls. Pujada del tram final amb els cavalls des de Sant Julià de Cerdanyola al Pla de l'Orri. Etapa d'unes 2 hores. Arribada dels cavalls al Pla de l'Orri, seu de la Fundació Miranda. Ja són a casa! Dinar amb productes km0 i eco , per acabar celebrant la Festa de la Transhumància. Després de la Festa, baixada amb taxis cap a Guardiola de Berguedà per tornar a casa. (***) La pujada de Sant Julià de Cerdanyola al Pla de l'Orri, està oberta a altres participants.
Aportació econòmica segons plaça que s’ocupa
Tota la transumància a peu: 590€.
Tota la transhumància muntat: 690€.
Què inclou el preu?
El preu inclou allotjaments, menjars, cotxe assistència, assegurances, transport d’arribada al punt d’inici, guies certificats, logística dels cavalls (espais per passar la nit, tancats…).
La vostra aportació, ajuda a sostenir el cost del trasllat dels cavalls a les pastures d’estiu, cobreix les despeses dels participants i deixa un remeanan per la Fundació, de 150 euros per persona, que ens permet seguir tenint cura del manteniment dels cavalls i desenvolupar la nostra tasca social i mediambiental.
Més informació
Per triar l’opció muntada, cal poder anar als tres aires (pas, trot i galop) tot i que la previsió és de ritme tranquil. Per caminar, cal tenir en cop te que les caminades són d’entre 4 i 7 hores diàries (de 19 a 35 kms) i algunes amb desnivell. Hi ha l’opció de pujar al cotxe d’assistència si és necessari.
A qui va adreçada aquesta activitat?
Tothom qui vulgui gaudir d’una experiència de vida, d’un camí transformador i inspirador, desconnectar de la rutina i de l’estrés per connectar amb quelcom més intens i profund. Qui vulgui treballar la presència i traspassar patrons, o simplement fer una immersió en una manada de cavalls o connectar amb la natura.
Organitzadors
Direcció, disseny i producció Transhumància: Rosa Galindo, Cofundadora i Directora de la Fundació Miranda.
Guia eqüestre professional de la Transhumància: Marc Giró (Guia a cavall, Cavalls Guiabosc Baridà)