Escola de Transhumància. Novetat d'aquest any!
Per poder participar a la Transhumància de la Fundació Miranda, és imprescindible cursar aquestes jornades de preparació on es comparteix un coneixement i es facilita l’experiència per poder afrontar amb seguretat i plenitud, el repte d’acompanyar els cavalls en el seu camí del Pirineu fins el mar, i del mar al Pirineu. La participació a la Transhumància és en qualitat de voluntariat. Per viure aquesta experiència intensa i transformadora, cal que cada participant assumeixi el cost de les seves despeses d’allotjament, transport, menjar i assegurança, i cal ser sòcia de la Fundació o fer-se'n durant 15 mesos. En cas que ja siguis sòcia del Projecte, pots fer també una donació a part, que ajudarà a sostenir el moviment i la vida en llibertat dels cavalls. Aquesta Transhumància es pot fer a cavall o a peu. Per fer-la a cavall cal poder muntar als tres aires sense problema.
6 i 7 d’ abril o bé 11 i 12 de maig 2019
1a jornada. Dissabte
09:00h-Arribada. 09:30h- Benvinguda i presentacions. 11:00h- Pausa cafè i te. 11:30h- Presentació de la Fundació MIranda i propòsit de la Transhumància. Introducció a l’etologia del cavall. Benestar del cavall durant la transhumància. 13:00h- Desplaçament cap a l’espai dels cavalls i dinar a la muntanya. Cal portar-se pic-nic. 16:00h- Memòria històrica transhumant (binomi cultura i natura), recuperació i recorregut de la Transhumància de Marina. 17:00h- Instruccions pràctiques per al viatge, funcionament i equip, coses que poden passar, vivències i preguntes. 18:00h- Cavallistes: buscar i moure grup de cavalls/ Caminants-avituallament (recollir dinar i preparar espai amb menjar per als cavalls que arriben). Tancament de la jornada.
2a jornada. Diumenge
Cavallistes 09:30h- Buscar grup de cavalls. Preparació per a l’equitació lliure i conscient. Material, preparació peu a terra i muntats. Recorregut muntats amb Cavalls Guiabosc Baridà a revisar els cavalls de la Fundació. 13:30h- Trobada per dinar. Cal portar-se el pic-nic. 15.00h- Tornada a cavall al punt de partida. 17.30h- Manteniment i ordre del material i del genet (escoltant el cos).
Caminants 09:30h- Trobada al Parc del Garraf per buscar les manades de la Fundació. Pausa esmorzar. 11:00h- Dinàmica de grup amb joc d’atenció i d’espai personal. Etologia, observació i comunicació amb els cavalls. Moviment amb cavalls (pràctiques de guiatge, moure’s peu a terra amb el el cavall, on posicionar-se, joc subtil de pressions i límits). 13:00h- Avituallament i preparació de l’espai dels cavalls i de les persones per dinar. 13:30h- Trobada pel dinar. Acollida dels cavalls i dels cavallistes.Cal portar-se el pic-nic. 15:00h- Avituallament i recollida de l’espai. 15.30h- Pràctica d’acompanyament a peu d’una de les manades (guiatge d’un punt fins a un altre del Parc). 17:30h- Manteniment i ordre del material i del caminant (escoltant el cos). 19:00h- Berenar final amb tots els participants, reflexions i preguntes.
Caminants: 125€
Cavallistes: 225€- places limitades
Transhumància Maig 2019 Del mar al Pirineu- Grup 1
Acompanyament dels cavalls recuperats de la Fundació Miranda, de tornada a les pastures d’estiu, amb el guiatge professional de Cavalls Guiabosc Baridà. Anirem del Parc del Garraf fins a l’Alt Berguedà, creuant la muntanya de Montserrat. Un total de 223 Km dividits en 8 etapes.
Grup 1 - 28 cavalls en tres trams 1ª Part: 17-18-19 maig, del Garraf a Montserrat. 2ª part: 25-26 maig, de Montserrat a Avinyó. 3ª Part: 30 de maig i 1- 2 de juny, d’Avinyó al Pla de l’Orri (Seu d’estiu de la Fundació).
Us podeu inscriure a la transhumància sencera o a una de les parts, Màxim 5 genets i 15 caminants.
Transhumància Juny 2019 Del mar al Pirineu - Grup 2
Grup 1 - 31 cavalls en 7 etapes seguides Del 6 al 13 de juny (arribada i Festa de la Transhumància). D’Olivella (Garraf) al Pla de l’Orri (Seu d’estiu de la Fundació al Berguedà) .