Fundació Miranda
Del 22 al 27 de Novembre de 2017 Transhumància de Tardor 2017
De l’Alt Berguedà a l’Alt Urgell! Una experiència única, solidària i transformadora entre cavalls lliures. Transitarem paisatges esplèndids, acompanyant les manades de cavalls cap a les pastures d’hivern. Compartirem l’experiència de passar hores creuant boscos i muntanyes, amb aquests fantàstics animals, fins arribar als espais de natura on els deixarem per que segueixin la seva vida en plenitud durant l’hivern. Un viatge intens, de presència, de calma, de salut, i de connexió amb la natura on aprendrem molt sobre els cavalls, les persones i la terra. Cavalls i persones viatjant junts amb un vincle de confiança i amb el propòsit d’arribar a terres més càlides allunyades de la neu i del fred. Acompanyarem a peu i muntats 35 cavalls per camins de Bons Homes i de Trementinàires, amb comunicació natural, sense ferros, superant les nostres dificultats I potenciant la connexió entre persones I cavalls, el vincle. Cavalls lliures, persones lliures!
Etapes
Dimecres 22 de Novembre de 2017
Arribada a Alinyà a les 17h. Viatge amb Bus d’Alinyà a Sant Julià de Cerdanyola. Pujada en vehícle a la Seu de la Fundació (Pla de l’Orri). Benvinguda, presentacions, sopar i dormir en sala compartida.
Dijous 23 de Novembre de 2017
Matí per conèixer el grup de persones i de cavalls. Bases per al bon funcionament dels grups. Fonaments de la comunicación natural amb cavalls. Dinar i dues hores de baixada amb els cavalls a Sant Julià de Cerdanyola on passaràn la nit. Sopar a La Marieta i dormir a la Fonda Ca l’Arderiu.
Divendres 24 de Novembre de 2017
Després d’esmorzar, sortida amb els cavalls cap a Gisclareny. Etapa d’uns 17 Kms, amb una hora i mitja de carretera de Sant Julià fins al Monestir de Sant Llorenç, i unes 5 hores de pista forestal per boscos fins el Coll de la Bena. Dinar pícnic a la Font de Sant Joan. Sopar i dormir a Cal Tasconet (Refugi)
Dissabte 25 de Novembre de 2017
Després d’esmorzar sortida del Coll de la Bena cap a Tuixent. Una de les etapes més espectaculars. Passarem a tocar entre el Cadí i les crestes del Pedraforca per pastures d’alta muntanya amb vistes al Berguedà i a l’Urgell, Després anirem pel curs d’un torrent amb códols als peus de Josa de Cadí, i farem 4 kms de carretera poc transitada fins a Tuixent, poble de trementinàires i d’herbes remeieres. Soparem i dormirem a Cal Farragetes.
Diumenge 26 de Novembre de 2017
Després d’esmorzar sortim cap a Ossera, poblet d’artesans, on sembla que el temps s’ha aturat en un instant de calma. Etapa curta. Arribem per dinar a Ossera, on passarem la nit i on es queda a passar l’hivern un dels grups de cavalls que acomapanyem. Visita als artesans d’Ossera (Herbolari Nogué, Formatges Serrat Gros, Melmelades Cal Casal, artistes plàstics). Cloenda. Activitat per a socis de la Fundació Miranda. Per apuntar-se cal fer-se soci (el cost de l’activitat inclou la quota de soci del mes de novembre)
Aportació econòmica segons plaça que s’ocupa
Tota la transumància a peu: 470€.
Tota la transhumància muntat: 570€.
Portant cotxe d’assistència i caminant a estones: 370€.
Una etapa solta (amb sopar i dormir nit abans): 160€.
Què inclou el preu?
El preu inclou quota de soci de la Fundació novembre, allotjaments, menjars, cotxes assistència, assegurances, transport d’arribada al punt d’inici, guíes certificats, logística dels cavalls (espais per passar la nit, tancats…).
La vostra aportació, ajuda a sostenir el cost del trasllat dels cavalls a les pastures d’hivern, cobreix les despeses dels participants i deixa un petit remanent per la Fundació que ens permet seguir tenint cura del manteniment dels cavalls, i desenvolupant la nostra tasca social i mediambiental.
Organitzadors
Guia eqüestre professional de la Transhumància: Marc Giró
Direcció, disseny i producció Transhumància: Rosa Galindo i Alfons d'Ossera.