Acompanyament de processos de dol

Els cavalls i l’acompanyament espiritual

L'espiritualitat és una de les quatre dimensions de la persona (física, social, emocional i espiritual) segons la SECPAL (Societat Espanyola de Cures Pal·liatives). És una dimensió innata en l’ésser humà que ens permet acompanyar-nos a nosaltres mateixos quan patim però també acompanyar a les persones malaltes properes.

Quan entrem en la nostra dimensió espiritual, la nostra presència es transforma en un espai de silenci, quietud i amor. Un espai de profunditat que aporta a l’altre la nostra essència, el millor de nosaltres mateixes.

Els cavalls són aquesta presència, la seva energia amorosa i el seu camp magnètic s'irradia només sent a prop d'ells, i acompanya a altres cavalls malalts o a punt de morir. També fan els seus processos de dol.

En aquestes propostes relacionades amb el dol i la pèrdua, podrem sentir, tot reposant al seu costat, el camp magnètic i l’amor dels cavalls, i podrem conèixer casos reals d’acompanyament entre ells. D’aquesta manera la presència dels cavalls impulsarà la nostra, aquest espai interior al qual, a vegades, ens costa accedir. I des d’aquesta presència podrem conèixer i experimentar dues de les eines de l’acompanyament espiritual a persones amb malalties: la quietud i el contacte amorós i tendre.

Coneixerem casos reals inspiradors d’acompanyament espiritual a persones amb malaltia i també eines per tenir cura de nosaltres mateixes quan acompanyem,  i per identificar els símptomes quan estem properes a sentir l’esgotament per compassió.

Es tracta d'un treball profund però també subtil i, sobretot, amorós.

Els cavalls i les persones malaltes

Quan tenim una malaltia greu es fa molt difícil mantenir un equilibri personal i amb freqüència podem sentir que la nostra vida és una muntanya russa emocional. Podem perdre l'esperança, l’alegria i fins i tot sentir que la tristesa se’ns endú. En aquests moments on queden pocs llocs on agafar-nos davant l’abisme de la malaltia, es fa necessari trobar un espai intern que ens serveixi de roca on recolzar-nos davant el que vingui i hagi de venir.