Nou Projecte!

Landing Horses

Mirada Miranda

A causa de l’increment constant de casos de cavalls que necessiten una nova llar, i la capacitat limitada de la Fundació per acollir més cavalls, hem posat en marxa una nova manera de trobar nous espais per aquests èquids. La nostra experiència d’anys, rebent trucades i peticions de propietaris i d’institucions que no es poden fer càrrec dels seus animals, que els han de reubicar després de comissar-los, o de persones que cerquen un espai de jubilació i de millor condició de vida per al seu cavall, ens porta a estructurar aquesta proposta. Amb el Projecte Landing Horses volem connectar les persones donants, amb persones que tenen espai per acollir cavalls, sigui de manera gratuïta, remunerada, definitiva o temporal. Per nosaltres, el respecte a les necessitats bàsiques dels cavalls, és primordial, donat que sense aquests requisits, no podem assegurar el seu benestar real. Per això veiem en aquesta proposta, una oportunitat de caminar cap a un nou paradigma de benestar, positiu en un sentit transversal. Treballar perquè no sigui tan sols un privilegi per alguns cavalls com els de la Fundació, sinó una nova normalitat.

Assegurar els beneficis per al cavall que busca, no només una nova oportunitat sinó una nova llar que millori la seva vida.

Què fem nosaltres? Crear una bases de dades que anem actualitzant, amb propietàries i gestores de territori de diverses característiques (dimensions, tipus de pastura, ubicacions…), i una altra base de dades de persones que cerquen un nou espai de vida per al seu company o que saben d’algun cas de maltractament que volen contribuir a resoldre.

Busquem i triem les combinacions més adequades entre cavalls, persones i finques, pel benestar de totes les parts. Aquestes finques que acullen, han de ser afins als nostres valors. Volem donar suport a la creació de nous espais, on s’entengui què és veritablement un cavall, i la seva natura. La Fundació Miranda està creant aquestes bases de dades, amb el següent procediment: - Després de rebre una petició/oferiment, de cavall/finca, remetem una fitxa específica en cada cas, dissenyada amb la nostra expertesa, que els interessats han de complimentar i reenviar-nos. - Rebre aquesta informació específica i de tallada ens permet establir les connexions més oportunes i positives per totes les parts, i fer un bon acompanyament fins que es produeix un encaix, i s’assegura una bona transició i adaptació del o dels èquids en el seu nou espai. - La Mirada Miranda, estableix uns requisits per considerar l’espai receptor com apte, i valora també les característiques del cavall (edat, condició i condicions de vida fins al moment....) i per això, es basa en el codi ètic i el paradigma de benestar de la Fundació, tenint en compte els tres eixos: cavalls, persones, natura. Tots tres àmbits han d’estar en sintonia perquè el procés sigui feliç! - Segons aquests criteris de benestar, no s’assignarà mai un cavall perquè visqui en solitari. El mínim seran dos cavalls per espai (si el receptor ja té un cavall, és perfecte també que n’arribi un altre). - En aquest projecte, s’inclou també l’assessorament abans i durant el procés, i també es dona opció de comptar amb un assessorament a més llarg termini, en cas que sigui oportú o que la persona receptora del cavall ho sol·liciti. La Fundació rebrà una donació per les gestions, i per poder seguir rescatant i vinculant cavalls i desenvolupar el propòsit fundacional que connecta cavalls, persones i natura (preservar el medi ambient i fer tasca social amb la presència d’aquests éssers). Volem seguir compartint aquesta Mirada Miranda, per expandir el nostre projecte de manera sostenible, educativa i que generi valor. Landing horses, Aterrant Cavalls, consisteix a crear vincles, crear una xarxa de connexió de cavalls, territoris i persones.

Cavalls que preserven el medi ambient i la societat!