Aprenent amb els cavalls

Compartim aquesta experiència de maneig i connexió dels cavalls i el territori, com a model molt interessant i sostenible a finques de dimensions relativament acotades. Gràcies @BernatVictor per aquest testimoni i per explorar de manera tan conscient aquest sistema a casa vostra!

Es tracta del mateix model que amb el qual complementem la pastura i augmentem la biodiversitat amb els nostres cavalls lliures al @ParcGarraf @Olivella.

Sistema de pasturatge PRV (pasturatge racional Voison) on es fa un pasturatge intensiu i una rotació de parcel·les i s’ha de respectar tant el temps d’ocupació de les parcel·les (1 a 3 dies) com el temps de repòs d’aquestes (1 a 3 mesos). Això permet que els animals mengin herba de màxima qualitat i al mateix temps ser respectuosos amb el terra i amb tots els organismes que hi habiten i així regenerar-lo i enriquir-lo.

Sense llaurar, sembrar ni abonar químicament.

Imatges cedides per Bernat Víctor