Les persones

Presidenta
Anna Álvarez Crispi

Vicepresidenta

Coach sistèmica transaccional, formadora assistida amb cavalls, infermera i cinesiòloga.

Docent en el Postgrau d’Educació emocional i benestar de la UB.

Eulalia Espot Mitjà
Vocal

Responsable del Departament de càsting de TV3.

Professora de Ioga i de Shakti Dance.

Membre fundadora i de l'Equip de l'Institut Essen per l'alimentació conscient.

Patronat honorífic

Maurici Biosca Riera

Cofundador de la Fundació Miranda.

Actor i diplomat en Comunicación Integral.

Format en Etologia del cavall, Doma natural i munta conscient.

Autor de la seva òpera prima "Si això és un cavall", un monòleg on dóna veu als cavalls.

Xavier Manteca Vilanova

Cap d'Etologia de la Facultat de Veterinària de la UAB.

Anna Forés Miravalles

Vicerectora i professora d'Educació Social i Pedagogia de la Universitat de Barcelona.

Impulsora del concepte Resiliència al nostre país i coautora de diverses publicacions sobre aquest concepte.

Manel Mateu i Ratera

Metge Homeòpata. President del Col·legi d'Homeòpates de Catalunya.

Elisenda Roca Palet

Periodista i directora teatral.

Jaume Hidalgo Colomé

Enginyer de forestals.

President de l’Associació Sèlvans, ONG especialitzada en la indentificació, custòdia i valorització dels boscos singulars i més madurs del territori.

Amparo Pardo López

Mestressa de casa.

Paco Mir Maluquer

Actor, autor i director teatral.

Cofundador i membre de  la companyia teatral El Tricicle.

Pierre Enoff

Fundador i director del Projecte Equilibre França, i de l'Institut du Sabot.

Biomecànic equí i expert en benestar del cavalls, amb més de 30 anys d'experiència amb cavalls en llibertat.

Equip tècnic
Rosa Galindo

Presidenta

Relacions institucionals i gestió del territori

Actriu i cantant. Cofundadora de la Fundació Miranda i cofundadora d’Eòlia Escola Superior d’Art Dramàtic de Barcelona. Professora Associada de Fitzmaurice Voicework©.

Després d'una carrera com a intèrpret de teatre musical, posa l'energia en aquest Projecte transversal, atreta pel seu amor i passió pels animals, la natura i la vida. Amb curiosistat pel seu procés i per les capacitats i processos de l'ésser humà, s'endinsa en el món del suport mitjançant mètodes com la bionergètica, el ioga, i l'alliberament del trauma (Somatic Experiencing©).

Es forma en agricultura i ramadaria ecològica a l' Escola Agrària de Manresa, i en alimentació conscient i cuina amb Bernard Benbassata a l'Institut Essen, i amb altres mestres.

​La connexió amb la terra li ve de la seva àvia Nati i dels seus avantpassats que eren "labradores" en un poblet del Pirineu d'Osca.

Formada en etologia del cavall, doma natural i munta conscient amb Lucy Rees, Àngels Gol Yuna Mc Lister, Brigit Remillon, Gloria Pullam, Anna Salas i Marc Giró.

Viure entre cavalls lliures i observar-los cultivant la ment de principiant, és el seu aprenentatge continuat des de la humilitat i posant en qüestió les creences. La Fundació Miranda és un Projecte de vida i un espai per compartir i créixer també amb les persones, una possibilitat de reconciliació entre persones i cavalls, i un lloc des d'on mirar el món amb uns altres ulls, un connectar amb la vida...

rosa@fundaciomiranda.org

Enrique Hernàndez

Direcció

Vaig néixer a Cartagena fa 55 anys, actualment visc a Lió (França) encara que dedico gran part del meu temps viatjant per diferents països d’Àfrica. M'agrada compartir i treballar en equip. M´he Certificat en Coaching amb cavalls per Equilibri i actualment estic cursant un Màster en Teràpies assistides amb Cavalls a la Universitat de Girona.

Em vaig formar i vaig treballar com a veterinari, encara que els últims anys de la meva vida professional els he dedicat al món de l'empresa privada desenvolupat negoci per a empreses internacionals i coordinant equips en països emergents (Africa i Orient Mitjà).

He tingut la fortuna de conèixer la diversitat cultural i la riquesa humana a l'hora d'entendre i gestionar el dia a dia. La meva frase favorita és un proverbi africà que diu: Si vols arribar de pressa, camina sol, si vols arribar lluny, camina en grup.

Col·laborar amb la Fundació és tot un privilegi, comparteixo la seva visió i em produeix gran satisfacció formar part d'aquest equip tan compromès. El meu objectiu és poder contribuir en la millora del benestar dels cavalls, en la conservació dels espais naturals i com ens relacionem amb ells.

direccio@fundaciomiranda.org

Anna Álvarez

Treball sistèmic, desenvolupament i acompanyament de les persones.

La meva passió és la natura, cosa que inclou, tots els habitants que formem part d’ella. Sempre he tingut un gran interès a unir salut i benestar a aquesta passió, per això m’he dedicat a la formació des de fa molts anys  amb la idea que, com més ens coneixem, més oportunitats tenim de viure i deixar viure, millor.

No vinc del món del cavall, però des que els vaig conèixer més a fons, ja no m’he pogut apartar d’ells. Així el 2006 neix Equiemoción, empresa dedicada al desenvolupament del potencial humà mitjançant activitats assistides amb cavalls, i evolucionant en aquest espai d’autoconeixement, arriben les constel·lacions sistèmiques assistides amb cavalls.

La Fundació Miranda em permet viure allò amb el que sempre havia somiat, cavalls en llibertat de ser cavalls.

Infermera i Kinesiòloga. Certificada com a Coach sistèmica transaccional i amb Certificació Internacional en “Systemic Management y Constelaciones Organizacionales por Talent Manager y INFOSYON.

Formadora assistida amb cavalls en "The art of leadership", por "Horse Dream-Private Academy for Horses, Leadership and Communication”

Certificada en etología equina por la Universidad de Ucla (Vzla), amb Lucy Rees com la millor professora i professional. Docent en el Postgrau d’Educació emocional i benestar de la UB.

cavallsipersones@fundaciomiranda.org

Marc Giró - Cavalls Guiabosc Baridà

Direcció projectes de Territori i transhumància.

Fundador del projecte Cavalls Guiabosc Baridà i de l'Hotel Font del Genil d'Arsèguel. De professió cuiner i hoteler, després de 25 anys rodant pel món de l'hostaleria nacional i internacional, Crea i gestiona el seu propi projecte hoteler i gastronòmic.

El 2014 emprèn una nova aventura emocional, professional i d'estil de vida, Cavalls Guiabosc Baridà. Després de molts anys gaudint de la seva afició i passió, el senderisme, els cavalls, l'entrenament natural dels cavalls i les llargues rutes a cavall, l'amor per la naturalesa, i el respecte per les cultures i les tradicions, emprèn una nova aventura de nou mesos a la Patagònia Argentina. Al costat de la pionera i emblemàtica Carol Jones, gautxos i homes de camp, va viure una de les experiències més meravelloses on va fer realitat un dels seus somnis, cavalcar en grans extensions per les estepes patagòniques al costat de cavalls i vaques, gaudint de llargues rutes per la Patagònia andina.

Actualment combina el seu projecte de rutes a cavall, amb les transhumàncies de la Fundació Miranda on és responsable de gestions de territori, del ben estar del cavall en llibertat, i de la gestió i guiatge del moviment dels cavalls de la Fundació per diferents territoris i pastures de Catalunya.

Anita Jauch

Responsable de Benestar dels cavalls

Vaig néixer l’any 1983 als Alps Suïssos. Després d'estudiar auxiliar de veterinària i treballar en una clínica veterinària, vaig decidir enfocar-me plenament en els cavalls així que vaig dedicar 3 anys a aprendre d'un horseman, aprofundint en la doma western i la doma  natural. També vaig aprendre a domar poltres i recuperar cavalls amb problemes de comportament.

En el 2005 vaig arribar a Catalunya per treballar 3 anys en una gran eguassada, on la meva tasca se centrava principalment en la doma de poltres. Paral.lelament, recuperava cavalls a la meva finca de manera particular a partir de la filosofia “Un lloc per cada cavall” i buscant cada vegada un enfocament més natural i lògic per al cavall.

Al llarg del trajecte he adquirit coneixements de medicina alternativa, homeopatia, flors de bach, acupuntura i fitoteràpia per a cavalls a Alemanya.

Vaig connectar amb la Fundació Miranda inicialment com a voluntària i en l'actualitat sóc una de les responsables del benestar dels cavalls.

benestarcavalls@fundaciomiranda.org

Virginia Tamayo

Coordinació i gestió d’activitats / Coordinació voluntariat

Cada dia m’han fet tornar a casa amb un somriure

Sempre m'han agradat els cavalls però mai havia tingut un tracte proper. Em feia mal la idea de la seva explotació comercial, feta de carències i sovint d’abusos.

Un dia corrent pel Parc del Garraf em vaig topar amb tres cavalls pasturant al mig del camí.

Vaig topar amb la meva passió!

Una setmana més tard  ja era voluntària i actualment m´ocupo de la gestió de les activitats i la coordinació global del voluntariat.

M´he format en atenció en la violència de gènere i darrerament, per tal de sumar recursos en la dinamització de les activitats, en  ATB© (Awareness throught the Body).

Actualment m’estic certificant com a coordinadora d’animadors socioculturals i monitors de lleure.

activitat@fundaciomiranda.org

voluntaris@fundaciomiranda.org

Marina Rey

Suport de presidència y direcció

Estudiant del grau de Psicologia a la UB i regidora de gent gran, joventut, igualtat i adjunta en cultura a l'Ajuntament d'Olivella. Li encanta la música, tocar instruments com el piano i la combinació entre música i natura. Aficionada al món de la natura i els animals, més concretament, dels cavalls.

Sempre amb ganes d'aprendre i aportar coses noves.

Dono soport en la gestió de presidència i direció.

suport@fundaciomiranda.org

Alicia Verdú

Suport  producció i comunicació

Guia eqüestre, cantant  i poeta. “Transhu-Amant” declarada!

La meva àncora és polièdrica: són els cavalls, com s’expressa la seva presència. Sóc jo, essent la dona silvestre que sóc. I és la vida Impregnant cada pas. Per tot: Gràcies Miranda!

Actualment combino atenció als cavalls amb el suport de la producció de transhumàncies  i  comunicacions web.

produccio@fundaciomiranda.org

Amparo Pardo

Vincle amb sòcies i padrines

El 2015, buscant una amiga de la infància, vaig trobar una família de persones i éssers de llum (tots els animals de  Miranda) que van fer millor la meva vida.

Ara em dedico a l'atenció directe amb sòcies i padrines de la Fundació.

vincle@fundaciomiranda.org

Helia Jordà

Xarxes socials

Guatemala, 1999. Estudiant

El meu primer contacte  amb la Fundació va ser als inicis, quan jo tenia 10 anys. Després de 10 anys vàrem tornar a connectar i vaig participar en la transhumància. Em vaig dir "si supero això, ho superaré TOT".

I així serà.

M'ocupo de la presència en xarxes socials de la Fundació on combino dues de les meves passions: imatge i cavalls!

comunicacio@fundaciomiranda.org

Josep Mª Galindo

Pagaments i administració de la Fundació

Podràs veure coses belles que et facin plorar, cap podrà igualar la gràcia i bellesa d'un cavall en llibertat.

Recolzo a la Fundació desde els inicis, en tot lo referent a la seva administració.

josepmaria@fundaciomiranda.org

Joan Jurado

Gestió econòmica

finances@gmail.com

Pere Espinal

Veterinari LLMV MS Cert Eq

Veterinari llicenciat a la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 2006 es va especialitzar en clínica d’èquids a la universitat de Liège, Bèlgica  (2007-2009).

Fa una pràctica generalista on prima una intervenció racional en benefici de l’animal.

La seva col·laboració és tant en l’atenció de les urgències com en la gestió de la salut preventiva.

Adaptar la clínica ambulant en un medi totalment natural comporta certes dificultats afegides.

Superar aquest repte afegit demana de la vocació de cura i protecció dels animals que el Projecte Miranda reclama.

També és per això que el servei veterinari es recolza en tot moment en els centres de referència on tractar amb màximes garanties els casos que ho requereixen.

Bernat Victor

Manteniment del casc i Barefoot

Sóc un enamorat dels cavalls des de ben jovenet, avui a casa hi viuen 21 cavalls que ens esforcem perquè visquin sans i feliços.  L'any 2000 vaig fer el curs de ferrador a l'ECAE durant 3 anys i el 2012 vaig introduir-me al món del cavall descalç passant a ser aquesta la meva prioritat dins del món de la podologia equina, convençut que és la manera més saludable, respectuosa i natural de gestionar no només els unglots sinó també el cavall en general, ja que no podem tenir peus sans i per tant funcionals si no tenim un entorn òptim perquè això sigui possible, d'aquí la importància de la vida en grup i en espais prou grans perquè puguin moure's lliurement en cerca dels diferents recursos com l'aigua, l’ombra, la sal, la varietat en el menjar, el joc... i tanmateix poder mantenir la condició de gregaris. Per tant és bàsic per mi i una responsabilitat promoure el benestar físic i psíquic del cavall tant en el maneig com en altres aspectes com l'alimentació, l'entorn, l'estil de vida, la podologia...

És per això que és un plaer i un orgull poder formar part d'aquesta gran família i col.laborar amb el fantàstic Projecte Miranda per la seva gran tasca en favor d'aquests animals tan especials.

Fundació Miranda i Aigua Films

Comunicació i imatge

El voluntariat d'atenció

Jaume Serra Riba

Coneixement de la memòria i el territori

Atenció infraestructures

69 anys jubilat

El meu motiu de col·laboració és la meva estima a la natura, i als cavalls, i tot ésser viu.

Jordi Torrecillas

Transhumància, atenció dels cavalls i infraestructures, desplaçament de cavalls

Col.laborant amb la Fundació Miranda em trobo amb tres aspectes que per mi són essencials pel meu creixement personal: natura, cavalls i amistat.

Per això m'agrada ser part i colaborar en aquest projecte extraordinari.

Rosa Torruellla

Producció i assistència  de transhumància

Envoltada d’aquets éssers meravellosos, reconnecto  amb el més profund... les meves pors, l’esperit d'aventura, força i coratge per superar l'imprevist...

Orgullosa i agraïda de poder formar-ne part.

Alfredo  Colomer

Transhumància, infraestructures

Apassionat dels viatges, animals i viatges: i tot ho trobo a les Transhumàncies!

Vaig topar de casualitat amb el projecte i des de llavors  he participat en totes les transhumàncies  i col.laboro sempre que m’és possible.

Dídac Horcajada

Transhumancia, infrestructures, atenció dels cavalls

Per a mi la Fundació Miranda és una utopia feta realitat, un espai on se li retorna la llibertat als cavalls, respectant la seva naturalesa i essència. Aquest és un dels motius per ser un col·laborador de la Fundació.

Uns altres motius són la tasca social i ambiental. Sense oblidar-me de l'equip humà, on he tingut el plaer de conèixer bellíssimes persones!

Rafa Lizama

Atenció als cavalls i infraestructures

Gestor de Rocabó Natura, comparteixo la filosofia que promou la Fundació “retornar al cavall la llibertat

que mai degué perdre”...

Des que han arribat els  ramats al Coll del Nargó estic enganxat.

Content de poder sumar i aportar experiències!

Tere Marín

Atenció als cavalls i infraestructures

Per a mi la Fundació ha estat un regal.

Em vaig oferir com a voluntària per a ajudar però ells sempre em donen més.

Observant-los en llibertat ens ensenyen mil coses, tenim tantes idees equivocades sobre els equins!

Sònia Tarrés

Transhumància

Han calgut 45 anys de procés intern per adonar-me que fes el que fes pel seu benestar, la relació que apresa amb els cavalls acabava essent de submissió.

Per això ara sóc feliç de donar suport a aquesta família de cavalls realment LLIURES.

Aprenent a desaprendre.

Juan Carlos Rey

Atenció als cavalls i infraestructures

Treballador a la brigada de manteniment de l'Ajuntament d'Olivella.

Apassionat d'esports amb entorn natural (submarinisme, esquí, rutes en moto...).

Un “manetes” sempre disposat a donar un cop de mà.

Zerayehu Biosca Galindo

Transhumància i atenció dels cavalls

D’origen etíop. Des dels 3 anys creix entre els cavalls lliures i els gossos de la Fundació i viu en plena natura.

Això li ha donat molts recursos, coneixement i experiència per la vida. Aquests animals són també la seva família.

De manera espontània dóna suport al seu benestar i en transhumàncies.

Jesús Alférez

Atenció als cavalls i infraestructures

Un dia viatjant pel Garraf en bicicleta em vaig creuar amb una transhumància de cavalls, des de llavors comparteixo el meu temps lliure, hobby i il·lusions amb els meus nous companys de viatge.

Ruth Corominas

Benestar de gossos i atenció als cavalls

Comunicació animal.

Lliura't per complet a l'acte d'escoltar.

Més enllà dels sons hi ha una grandesa, una cosa sagrada que el pensament és incapaç d'assolir.

Adrià Arnau

Atenció als cavalls i infraestructures

Per mi és simple: ajudar als animals i intentar que estiguin el millor possible, ja que una vegada vaig llegir: "la diferència entre un zoo i una presó és que al zoo els que estan entre reixes mai han comès cap delicte".

Laura  Burgos

Atenció als cavalls i infraestructures

Aprendre a estimar des de la llibertat.

L'intercanvi és màgic quan lliurement escullen estar al teu costat.

Volia trobar un projecte que plenes la meva ànima i la Fundació Miranda ho ha aconseguit.

Gràcies!

Adrià Llobet

Transhumància, infraestructures

L'ésser humà ha d'aprendre a tornar a ser un amb la vida observant els cavalls, en moviment amb ells.

Cedir espai i escolta.

Devi Treen

Atenció als cavalls i infraestructures

Per una banda i el més important, la reintroducció en un hàbitat en llibertat i a més, que s’obtingui un benefici pel Parc ja és espectacular: promoure alternatives naturals a problemes que acaben requerint intervenció humana.

Els cavalls són uns animals màgics, la motivació més gran és simplement veure com gaudeixen de la llibertat que un dia se'ls va robar.