dt., 31 d’ag. | Baridà

Transhumància a peu cap el Baridà

Vida i moviment: Travessant el Cadí amb 10 cavalls i 3 rucs.
Inscripcions tancades
Transhumància a peu cap el Baridà

Horari i Lloc

31 d’ag., 18:00 – 04 de set., 22:00
Baridà, Baridà, 25723, Lleida, España

Informació de l'activitat

Hora i lloc de trobada: 31 d’Agost a les 18h al pàrquing d’Arsèguel (Alt Urgell)

Necessites Natura i moviment? Tu pots viure l’experiència de la transhumància acompanyant un ramat de cavalls lliures de la Fundació Miranda!! Una aventura que connecta cavalls, persones i natura.

Una transhumància de 4 etapes i una vivència d’unió amb un dels ramats de cavalls recuperats per la Fundació Miranda, i de vincle amb el grup de persones que ens donen suport en aquesta actuació plena de sentit.

Caminarem per camins de Càtars i de trementinaires, pels Camins de la Sal, per corriols i senders ancestrals que creuen boscos i muntanyes, des del Pla de l’Orri (seu de la Fundació Miranda a l’Alt Berguedà) fins a arribar a la nova Seu de la Fundació al Cadí i a les pastures del Baridà(entre l’Alt Urgell i la Cerdanya).

En arribar a destícelebrarem la Festa de la transhumància!

Aquest moviment s’efectua pel benestar dels cavalls, per garantir la seva autosuficiència i nutrició. Marxem d’un espai per passar uns mesos en un altre i així garantir la regeneració i salutde la pastura i la biodiversitat (medi ambient), i la dels cavalls.

Recorregut:

1a Etapa- 1 setembre: Del Pla de l’Orri a Vents del Cadí.

2a Etapa- 2 setembre: Vents del Cadí a Josa de Cadí.

3a Etapa- 3 setembre: Josa de Cadí-Molí de Fórnols (La Vansa)

4a Etapa- 4 setembre: Molí de Fórnols-Arsèguel

A qui va adreçada l’activitat?

Persones amb nivell físic mig - alt, acostumades a fer rutes de llarg recorregut amb un desnivell considerable. Assumible per persones no massa sedentàries i que estiguin en forma, encara que no siguin esportistes.

Aportació per poder participar en l’activitat:

Per participar en la transhumància t’has de donar d’alta com a Sòcia (18 mesos) o Padrina (3 mesos) de la Fundació Miranda.

Si ja ets sòcia de la Fundació, la donació mínima és de 50€.

Les Padrines de la Fundació podeu participar gratuïtament.

Tots els participants han de signar l’acord de voluntariat de la Fundació Miranda amb durada de l’1 al 4 de setembre..

Cadascú es farà càrrec de les seves despeses. La Fundació s’encarrega de l’organització i de la reserva dels allotjaments.

Les despeses individuals tenen un cost de 300€, ho heu de portar en efectiu. Inclou taxi Arsèguel - Pla de l'Orri, taxi portaequipatge i allotjaments a mitja pensió .

Un cop inscrites us enviarem una fitxa, on hi haurà tota la informació necessària.

Entrades
Price