Etologia del cavall

Comunicació natural

La vida dels cavalls de la Fundació Miranda, en ramat i en llibertat i en grans espais naturals, genera una oportunitat única al nostre país d’observació i estudi del cavall (etologia), de qui són i com viuen.

A l’estiu, els cavalls de la Fundació es mouen lliurement i pasturen en ramat per les 103 hectàrees del Pla de l’Orri, constituint la reserva de cavalls del Catllaràs (Serra de Catllaràs, Espai Protegit d’Interès Natural) a l’Alt Berguedà.

Durant els mesos d’hivern, quan l'herba deixa de créixer per l’arribada del fred i la neu, els cavalls de la Fundació poden seguir pasturant a les 400 hectàrees del Parc Natural del Garraf i a les 600 hectàrees adjacents cedides de propietats privades.

També comptem amb finques d'aprofitament temporal a Avinyó i a Montserrat.

A finals de tardor, organitzem la transhumància, activitat oberta al públic, per acompanyar les manades des del Pirineu a la terra baixa, fugint del fred per trobar aquests terrenys més càlids on poder pasturar durant l’hivern.

A mitjans de primavera tornem amb els cavalls al Pla de l’Orri per passar l’estiu a la pastura d'alta muntanya.

Formació

Creant un vincle de confiança amb el Cavall

Com fer-se amiga del cavall a partir del coneixement de la seva etologia, però trascendint-la i creant vincles d'amistat i de confiança.

Comunicació natural i NEC (Natural Equine Connexion©)

Aconseguir una bona relació amb el cavall basada en la confiança i l’enteniment a través de la comunicació peu a terra i la munta conscient amb equilibri, coordinació i consciència corporal, barefoot i bitless (sense ferros).

Entendre el seu comportament i com aprèn a través del seu llenguatge natural.

Detectar problemes psicofísics, com ens ho fa saber, i com ajudar a solucionar-los i evitar-los amb el coneixement de la seva biomecànica.

Etologia del cavall

Estudi del seu comportament en el medi natural.

Manteniment natural del casc

Benestar del cavall

L'essència del Cavall

Jornada d’observació del cavall en llibertat.

Contacte amb les manades.

• Perquè facilitar la vida social dels cavalls en manades?

• Com es formen els grups? Comportament social i estructura. Com es comuniquen entre ells? Quines son les seves necessitats?

• La filosofía dels cavalls versus la filosofía de l´ésser  humà. Perquè adaptar-nos a la seva forma de vida per crear vincle?

• Muntar o no muntar? Interacció de l'humà, activitats, vincles i comunicació.

• Com aprenen els cavalls i com crear una interacció humà-cavall sense trencar la seva essència i naturalesa.