Un dia entre cavalls lliures

Vine a conèixer els cavalls en el seu entorn natural i passa un dia entre cavalls lliures.

De maig a novembre, a les pastures d'estiu al Pla de l'Orri, la Suïssa Catalana, seu de la Fundació a l'Alt Berguedà.

De desembre a finals d'abril,  a les pastures d'hivern, al Parc del Garraf.

A l'estiu també Capvespres entre cavalls lliures al Parc del Garraf.

L'activitat consisteix en una presentació de la Fundació i de la tasca de recuperació de cavalls, tasca social, cultural i mediambiental que duem a terme, i en una visita guiada per anar a trobar els cavalls a les pastures, amb explicació etològica (comportament i vida del cavall en el seu context natural) on podreu conèixer cavalls lliures, i on us presentem què és un cavall de veritat (què li agrada i què no, què necessita i què no, relacions socials, vincles d'amistat, ordre sistèmic, com s'organitzen i com es comuniquen).

Aprendrem i observarem alguns signes del seu llenguatge corporal i senyals de calma mentre ens beneficiem de l'efecte terapèutic del seu camp electromagnètic, que ens convida a estar presents, amb una atenció oberta i suau.

Gaudirem de la interacció amb aquests animals tot respectant la seva essència, gaudint dels vincles que poden sorgir entre cavalls i humans.

Els mesos d’estiu, al Pla de l’Orri, a la tarda, espai lliure d'interacció amb persones i amb cavalls, gaudir del gossos de la Fundació, migdiada sota un arbre o al chill out interior, i temps per perdre't i explorar els camins i racons de la finca, buscar bolets o perdre't una estoneta al bosc.

A l'hivern fem l'activitat durant el matí, començant més aviat, i si compartim l'hora de dinar, allarguem la sobretaula amb preguntes i comentaris sobre el que hem viscut amb els cavalls.

Qui pot venir?

Activitat oberta a participants no sòcies.

Activitat Gratuïta per a Socis i Padrins de la Fundació. Cada associat pot portar fins a 3 acompanyants sense cap cost.

Menjar

A l'estiu, el menjar que preparem a la Cuina de l'Aula d'entorn rural de l'Orri és ecològic i Slow Food Km0. Proposem un pícnic entre cavalls, tast de productes locals o el nostre plat del dia, en un entorn natural privilegiat. Servei de bar i espai interior, acollidor i amb fantàstiques vistes. També trobaràs begudes, cafès, infuisions, tes, i altres complements al teu àpat.

A l'hivern al Garraf proposem restaurants i establiments que impulsen el producte local km0 i ecològic i opció vegetariana.

A tots dos llocs i durant tot l'any,  tens l'opció de portar el teu pícnic de casa i gaudir-lo a les pastures.

Allotjament

A l'estiu hi ha l'opció per quedar-se a dormir al Glamping de la Fundació.

Dormiràs en un tipi al mig de la muntanya.

En cas de mal temps dormirem tots dins la sala

També us facilitem contactes d’allotjaments de la zona.

Activitat solidària

Apuntant-te a aquesta activitat estàs col·laborant a sostenir el projecte i la nostra tasca.