Diumenge  3 de Novembre 2019- Festa de la Transhumància

A partir de les 11,30 h arribada a Coll de Nargó - Vermut Popular i festa Folk del Pirineu

El diumenge 3 de novembre, després de 5 dies en transhumància des de Pla de l’Orri (Berguedà)  i amb motiu de  l’arribada dels cavalls a Coll de Nargó (Alt Urgell), celebrarem la primera edició de Festa de la Transhumància amb un vermut popular, amenitzat amb música folk del Pirineu.

Coll de Nargó, entre el pantà i les muntanyes, amb formacions rocoses imponents, i restes impressionants de dinosaures, testimonis d’un temps en què a Europa hi va haver cavalls salvatges, acull el nou espai de pastura de la Fundació Miranda. Per això, l’arribada dels cavalls serà un dia especial i molt important per la Fundació i  que ens agradaria compartir amb tots aquells que ho desitgin.

El diumenge 3 de novembre està previst que els ramats arribin a Coll de Nargó cap a les 11.30 h, procedents de Fígols, on haurem parat durant la nit. Serà una etapa curta que passa pel Pont d’Espia, creuant el Pantà d’Oliana, i que fa alguns km de carretera amb el suport dels mossos d’esquadra, per entrar a Nargó pels carrers que travessen el poble, pel que era el traçat de l’antic camí ramader.  Cal subratllar que els cavalls no són puntuals. Ells marquen el ritme i nosaltres els acompanyem.

La previsió és arribar a aquesta hora, i compartir l’entrada i la presència dels cavalls, per tot seguit gaudir d’un vermut popular i un tastet de la música folk del Pirineu. Qui vulgui, pot endur-se alguna cosa per dinar al camp on està previst que reposin els cavalls o bé, dinar en algun restaurant del poble.

Ens fa molt feliços organitzar la primera edició de la Festa amb l’Ajuntament de Coll de Nargó. Una cita que volem que vagi agafant força i que en pròximes edicions atregui persones d’arreu de Catalunya, per compartir la presència dels cavalls lliures, el moviment, la memòria, la cultura, la salut dels boscos i la connectivitat del territori.

Preguem que confirmeu assistència a: cavalls@fundaciomiranda.org

*Important: La participació en la festa és lliure, però es prega confirmació d'assistència per fer previsió de queviures i espai!