Escola de Transhumància

La Transhumància, un camí per aprendre a ser humà entre cavalls

La transhumància és el camí per arribar a un destí concret on, en aquest cas els cavalls, trobaran millors pastures per nodrir-se. És un camí ple d’aventures, moltes hores a la natura, entre cavalls lliures, coneixent les manades, amb moments màgics i intensos on se’ns demanarà a tots, cavalls i persones, esforç, constància, serenor, unió i atenció plena. Dies on aprendrem sobre cavalls però també sobre qui som i sobre les qualitats que tenim, i del que podem aportar al conjunt.

Un camí per aprendre a ser més humà entre cavalls. La transhumància requereix entrega, presència i confiança, i també uns coneixements i entrenament bàsic.

A partir de l’experiència i del camí fet, la Fundació Miranda ha creat l’Escola de Transhumància per posar aquesta llavor, per difondre aquest coneixement, i per tal que, qui vulgui participar d’aquest camí, estigui preparat per gaudir i ser útil, per aportar el que necessiten els cavalls, el grup de persones i tenir cura d’un mateix. Posem els recursos perquè aquest camí de Marina sigui ric, segur i fluid pels cavalls, les persones i la terra.

Escola de Transhumància

Per poder participar en la transhumància de la Fundació Miranda és imprescindible cursar aquestes jornades de preparació on es comparteix coneixement i es facilita l’experiència per poder afrontar amb seguretat i plenitud el repte d’acompanyar els cavalls en el seu camí del Pirineu fins al mar, i del mar al Pirineu.

La participació en la transhumància és en qualitat de voluntariat. Per viure aquesta experiència intensa i transformadora, cal que cada participant assumeixi el cost de les seves despeses d’allotjament, transport, menjar i assegurança, i cal ser soci de la Fundació o fer-se'n durant 15 mesos. En cas que ja siguis soci, pots fer també una donació a part, que ajudarà a sostenir el moviment i la vida en llibertat dels cavalls.

Aquesta Transhumància es pot fer a cavall o a peu. Per fer-la a cavall cal poder muntar als tres aires sense problema.

Calendari

L’Escola de Transhumància proposa dues jornades que toquen temes clau en relació a aquesta vivència:

• DATES: 6 i 7 d’abril o bé 11 i 12 de maig 2019

• PARTICIPANTS: persones que vulguin participar en la transhumància de la Fundació, a cavall o a peu, o que simplement vulguin ampliar el seu coneixement sobre el cavall i sobre aquesta pràctica ancestral.

Programa 1a jornada · Dissabte

• 09:00 h - Arribada.

• 09:30 h - Benvinguda i presentacions.

• 11:00 h - Pausa cafè i te.

• 11:30 h - Presentació de la Fundació MIranda i propòsit de la transhumància. Introducció a l’etologia del cavall. Benestar del cavall durant la transhumància.

• 13:00 h - Desplaçament cap a l’espai dels cavalls i dinar a la muntanya. Cal emportar-se pícnic.

• 16:00 h - Memòria històrica transhumant (binomi cultura i natura), recuperació i recorregut de la transhumància de Marina.

• 17:00 h - Instruccions pràctiques per al viatge, funcionament i equip, coses que poden passar, vivències i preguntes.

• 18:00 h - Cavallistes: buscar i moure grup de cavalls / Caminants-avituallament (recollir dinar i preparar espai amb menjar per als cavalls que arriben).

Tancament de la jornada.

Programa 2a jornada · Diumenge

Cavallistes

• 09:30 h - Buscar grup de cavalls. Preparació per a l’equitació lliure i conscient. Material, preparació peu a terra i muntats. Recorregut muntats amb Cavalls Guiabosc Baridà a revisar els cavalls de la Fundació.

• 13:30 h - Trobada per dinar. Cal emportar-se pícnic.

• 15.00 h - Tornada a cavall al punt de partida.

• 17.30 h - Manteniment i ordre del material i del genet (escoltant el cos).

Caminants

• 09:30 h - Trobada al Parc del Garraf per buscar les manades de la Fundació. Pausa esmorzar.

• 11:00 h - Dinàmica de grup amb joc d’atenció i d’espai personal. Etologia, observació i comunicació amb els cavalls. Moviment amb cavalls (pràctiques de guiatge, moure’s peu a terra amb el cavall, on posicionar-se, joc subtil de pressions i límits).

• 13:00 h - Avituallament i preparació de l’espai dels cavalls i de les persones per dinar.

• 13:30 h - Trobada pel dinar. Acollida dels cavalls i dels cavallistes. Cal emportar-se pícnic.

• 15:00 h - Avituallament i recollida de l’espai.

• 15.30 h - Pràctica d’acompanyament a peu d’una de les manades (guiatge d’un punt fins a un altre del Parc).

• 17:30 h - Manteniment i ordre del material i del caminant (escoltant el cos).

• 19:00 h - Berenar final amb tots els participants, reflexions i preguntes.

Els horaris i el pla de l’activitat està condicionat al benestar i a la vida en llibertat dels cavalls.

Preu

Caminants: 125 €