Els cavalls i les persones amb malalties

Els cavalls inspiren la nostra presència silenciosa i en amor, per acompanyar a les persones malaltes

En què consisteix el taller?

L’espiritualitat és una de les 4 dimensions de la persona (física, social, emocional i espiritual) segons la SECPAL (Societat Espanyola de Cures Pal·liatives). És una dimensió innata en l’ésser humà, que ens permet acompanyar-nos a nosaltres mateixos quan patim però també acompanyar a les persones malaltes properes. Quan entrem a la nostra dimensió espiritual, la nostra presència es transforma en un espai de silenci, quietud i amor. Un espai de profunditat que aporta a l’altre la nostra essència, el millor de nosaltres mateixos. Els cavalls són aquesta presència, la seva energia amorosa i el seu camp magnètic ens irradia i acompanya a altres cavalls malalts i a cavalls que van a morir.

En aquest taller podrem sentir tot reposant al seu costat, el camp magnètic i l’amor dels cavalls, i podrem conèixer casos reals d’acompanyaments entre ells. D’aquesta manera la presència dels cavalls impulsarà la nostra presència, aquest espai interior tant nostre al que de vegades ens costa accedir. I des d’aquesta presència, podrem conèixer i experimentar dues de les eines de l’acompanyament espiritual a persones amb malalties: la quietud, i el contacte amorós i tendre. Coneixerem casos reals inspiradors d’acompanyament espiritual a persones amb malaltia, i també eines per tenir cura de nosaltres mateixosi identificar els símptomes quan estem propers a l’esgotament per compassió.

El taller s’iniciarà amb la presentació de la Fundació Miranda i una explicació sobre la naturalesa dels cavalls en llibertat, amb l’acompanyament constant d’una professional de la Fundació durant tot el taller i la visita als cavalls.

A qui va dirigit?

Persones que acompanyen a persones malaltes: Familiars, amics, professionals sanitaris, persones voluntàries, terapeutes. La dimensió espiritual no coneix els rols socials, en aquests dimensió totes les persones som essència. Sou totes i tots benvinguts!

Faciliten

Sara Pons

Responsable del Servei d’Atenció Espiritual (laica) de l’Hospital de Mollet i Centre Sociosanitari de Mollet. Docent i formadora en acompanyament emocional i espiritual a Universitats, Hospitals, Associacions i Fundacions. Formació rebuda entre d’altres: Màster d’Atenció Pal.liativa Integral a Persones amb Malalties Avançades, UAB i Hospital de Sant Pau. Module en MSc Palliative Care: Advanced Psychosocial and Spiritual Care. King’s College London University.

Rosa Galindo Solé

Actriu i cantant, Cofundadora d’Eòlia Escola Superior d’Art Dramàtic, Cofundadora de Fundació Miranda i Professora Associada de Fitzmaurice Voicework.

Com m'apunto?

Envia un email formacionsarapons@gmail.com amb el teu nom, cognoms, telèfon i justificant de pagament